logo
Nieuws

25 augustus

Terug naar de werkvloer zonder stress
Lees verder...

25 augustus

Mogelijk 1 miljoen onterechte ADHD-diagnosen
Lees verder...

25 augustus

Vaste relatie vermindert stress
Lees verder...
Inloggen Track Verzuim
Zelf handmatig of vanuit het personeels-informatiesysteem het cliëntendossier bijwerken.

Klik hier om in te loggen

Nieuws

05-03-2010

Rauwe groente verkleint kans op beroerte

Het eten van veel ongekookte groente en vers fruit vermindert het risico op het krijgen van een beroerte. Dat blijkt uit een onderzoek van Linda Oude Griep van de Wageningen University.

De resultaten van het onderzoek presenteert zij woensdag op een congres van de American Heart Association in San Francisco.
Uit het onderzoek bleek ook dat gekookte groente en bewerkt fruit geen positief effect heeft op het voorkomen van beroertes.
Oude Griep gebruikte voor haar onderzoek gegevens die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft verzameld.

Tien jaar lang werden zo'n 20.000 mannen en vrouwen gevolgd. Een deel van hen at dagelijks rauwe groente en vers fruit. Er is niet onderzocht of bepaalde groentes een beter effect hebben of niet.
Bron: Wageningen University - via gezondheidsnet.nl